Es met Lori

Es met Lori
Zoveel aan mijn hoofd

zondag 2 maart 2008

Herschrijven

Zoals de titel al verklapt ben ik nu bezig met het herschrijven van mijn verhaal.
Ik begin er wel aardig de kriebels van te krijgen allemaal:
Krijg ik alles wel op tijd af?
Wat zal de jury ervan vinden?
Heb ik alle situaties waarin mijn hoofdpersoon zich bevindt goed omschreven?

Ik heb voortdurend het gevoel dat ik dingen vergeten ben of dat een bepaalde zin net een tikje anders moet.
Dat herken ik trouwens wel van mijn eerste boek.
Hoe vaak dat al opnieuw bekeken is weet ik inmiddels niet eens meer.
Dat is het nadeel van alles perfect willen hebben.

Soms denk ik ook dat ik deze week weer iets anders perfect vind dan de volgende.
Uiteindelijk zal ik gewoon de symbolische pen neer moeten leggen en het op moeten sturen.

Opvallend eigenlijk dat schrijven voor mij nauwelijks iets met pen en papier te maken heeft. Ik doe alles op de computer.
Zelfs notuleren tijdens een vergadering gaat op die manier.
Daar moeten mijn collegae dan maar aan wennen.
Zij zijn verder allemaal nog van de 'oude stempel' zoals ze het zelf noemen.
Liefst alles meteen op papier met een pen en uitrekenen uit het hoofd zoals het hoort.

Maar goed dan heb ik het over mijn werk en daar hoef ik eigenlijk over twee dagen pas weer aan te denken. Laat ik het dan ook maar hierbij laten...

1 opmerking:

Anoniem zei

beste juf ether ik heb jouw blog ook gelezen en omdat jij een reactie achtergelaten hebt krijg jij er ook één maar de foto is het leukst maar probeer net als mijn blog allemaal linkjes te maken dan is je blog ook wat duidelijker en ik ben ook de eerste die een reactie achterlaat hoe komt dat en waarom doe je alleen blogger-acounts maar geluikig heb ik ook een blog dus kan ik wel schrijven nou

groetjes
jelle