Es met Lori

Es met Lori
Zoveel aan mijn hoofd

maandag 18 februari 2008

Recensies

Spannend was het wel!
Ik had mijn verhaal aan drie mensen gegeven:
Ment, Kjeld en Nicole.
Zij zouden het doorlezen, opmerkingen erbij plaatsen, eventuele schrijffoutjes opmerken en hun algemene mening geven over het geheel.

Ik ga er niet op in of ze het al dan niet goed vonden.
Daar moet iedereen een eigen mening over kunnen vormen wanneer het zover is.

Wel vind ik het opmerkelijk dat ze over hetzelfde verhaal drie totaal verschillende inzichten gaven.
Ieder vond weer een ander punt waarop ze tips hadden.
En eerlijk gezegd kwamen ze allemaal met dingen waarvan ik tijdens het schrijven al had ondervonden dat ik daar iets meer mee kon of verder moest uitdiepen.

Dankzij hun tips kan ik in ieder geval weer lekker verder en weet ik dat ik in ieder geval wel hard op weg ben naar mijn uiteindelijke versie.
Tenminste; uiteindelijk tot 2 april.

Ik heb geen idee wat er gaat gebeuren wanneer ik (stel je eens voor) door de eerse ronde zou komen.
Waar zoeken ze naar?
Ik kan me niet voorstellen dat ze iemand willen die Renate Dorresteijn precies na kan doen. Iedere schrijver moet toch ook een eigen kant op kunnen gaan.
Je kan ook geen carriere maken wanneer je exact kan zingen als Marco Borsato.

Zoeken ze naar een kant en klaar boek?
Moet het direct zo uit te geven zijn of willen ze liever een boek of verhaal waar je nog een stukje verder mee kan gaan.
Iets waar ze ook nog hun eigen sturing in kunnen hebben?

Dankzij mijn drie eerste lezers ben ik er in ieder geval wel achter dat ik gelukkig bepaalde andere zienswijzen wil verwerken in het verhaal en niet (waar ik eigenlijk bang voor was) per se vast wil houden aan mijn eigen denklijn.

Herschrijven geblazen!!!

Geen opmerkingen: